Sukelluksia ja seikkailuja, tarinoita ja tuokiokuvia elämästä ja kaikesta siitä, mikä tekee elämästä ihanaa.
Dives and adventures, stories, and snapshots from a life and about everything that makes life wonderful.

9.1.2010

Hei me kulutetaan kulttuuria

Minulla on ollut onnea, sillä olen syntynyt kulttuuria rakastavaan perheeseen. Vanhempani ovat pienestä pitäen vieneet minua ja veljeäni kulttuurin äärelle sekä tuoneet sen kotiimme. Kotonamme on aina ollut paljon kirjoja ja meille on niitä luettu. Meitä on viety teatteriin ja museoihin. Ja perheemme on matkustanut myös reilusti ja matkoilla perehtynyt paikalliseen kulttuuriin.

Aikuistumisen myötä nämä lapsuudessa opitut tavat ovat jääneet elämään. Luen paljon, kuuntelen runsaasti musiikkia, käyn toisinaan keikoilla, museoissa ja teatterissa sekä katson elokuvia niin kotona kuin teatterissakin. Nautin kulttuurista laajalla skaalalla ja esimerkiksi pyrin lukemaan vähintään kirjan viikossa. Kuitenkin viime aikoina olen kokenut, että haluaisin enemmän pitää kirjaa omista kulttuurikokemuksistani ja jakaa niitä muiden kanssa. Siksi siis olen aloitan tämän uuden blogin. Tarkoitukseni on kirjoittaa lyhyehköjä vinkkaustyyppisiä arvioita, pitää blogin tunnelma kevyenä ja suhteellisen simppelinä. Kommentointi on erittäin tervetullutta ja toivottavasti myös lukijoilla on mukavaa blogini parissa!

PS. Tein tämän blogin starttaamisen yhteydessä myös kulttuurikuntotestin YLE:n sivuilla. Tuloksien mukaan täällä ollaan ihan hyvässä kulttuurikunnossa. Jatkakaamme siis samaan malliin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti